Modelul economic „Doughnut” (tradus din engleză ca modelul economic de tip „colac” sau „gogoaşă”) constă în două inele concentrice: o fundație socială, care are rolul de a se asigura că nimeni nu rămâne în urmă în ceea ce privește necesitățile de bază ale vieții, și un plafon de mediu, care se asigură că umanitatea nu depășește colectiv limitele planetare ce protejează sistemele de suport ale vieții pe pământ.

Între aceste două seturi de limite se află un spațiu în formă de colac, care este în același timp sigur din punct de vedere ecologic, dar și just din punct de vedere social: cu alte cuvinte, un spațiu în care umanitatea poate prospera.

Pentru a satisface nevoile tuturor oamenilor de pe planetă, economia doughnut abordează unele dintre cele mai mari provocări pentru mediul de afaceri.

Mediul de afaceri va trebui să îmbrățișeze soluții îndrăznețe și ambițioase care sunt atât regenerative, cât și distributive – precum economia circulară, comerțul echitabil – fair trade, impozitul echitabil, salariul minim și o serie de schimbări în modelul tradiţional de afaceri.

Pentru a face acest model economic plauzibil în rândul afacerilor, va fi necesară o transformare profundă a acestora încă din momentul în care le proiectăm, începând cu scopul și rețelele sale, modul în care este guvernată și deținută și natura relației sale cu finanțele.

În cadrul acestui webinar, vom explora idei și modele pentru realizarea transformărilor necesare în mediul afaceri pentru a ajuta la satisfacerea nevoilor tuturor oamenilor într-o planetă aşa cum o ştim şi care să prospere.

Urmărind acest webinar, vei afla:

  • Ce este modelul economic de tip „doughnut”;

  • Ce reprezintă pentru mediul de afaceri să fie regenerativ din punct de vedere ecologic și distributiv din punct de vedere social;

  • Cum se pot transforma modelele de afaceri, astfel încât să devină regenerative și distributive, pentru a ajuta umanitatea să prospere în interiorul „colacului”.

Despre vorbitor

Erinch Sahan este Business&Enterprise Lead în cadrul Doughnut Economics Action Lab, unde se concentrează pe transformarea profundă a modelelor de afaceri pentru a le permite să urmeze strategii regenerative și distributive. Lucrând cu 22 de organizații partenere și peste 300 companii, el a condus munca DEAL în procesul de creare al instrumentului „Doughnut Design for Business”, ce permite afacerilor să interacţioneze cu conceptele modelului economic „doughnut”.

Erinch a ocupat poziții de conducere atât în mediul corporate, în ONG-uri cât și în guvern. A fost directorul executiv al Organizației Mondiale a Comerțului Echitabil (World Fair Trade Organization), rețeaua globală și verificatorul întreprinderilor sociale care practică în totalitate comerțul echitabil. De asemenea, a petrecut 7 ani la Oxfam lucrând în campanii și programe, inclusiv în crearea și conducerea tabelului de scor Behind the Brands (în spatele brandului).

Erinch este membru al consiliului de administrație al Forumului Mondial al Întreprinderilor Sociale, membru al Post Growth Institute și asociat senior în cadrul Cambridge Institute for Sustainability Leadership (CISL). Şi-a finalizat studiile în finanțe și drept, are un masterat în drept internațional și un doctorat onorific de la Universitatea Oxford Brookes.

Devino membru

SustainAbility School este un program de educare dedicat exclusiv angajaților din organizațiile membre ale Ambasadei Sustenabilității în România prin programul Coaliția România Sustenabilă.

Dacă ești angajatul unuia dintre membri, creează-ți cont gratuit aici.

Dacă angajatorul tău nu s-a implicat încă, dar vrei să participi la edițiile viitoare și să ai acces la edițiile trecute, cere decidenților din organizația ta să devină membru.