Modelul economic „Doughnut” (tradus din engleză ca modelul economic de tip „colac” sau „gogoaşă”) constă în două inele concentrice: o fundație socială, care are rolul de a se asigura că nimeni nu rămâne în urmă în ceea ce privește necesitățile de bază ale vieții, și un plafon de mediu, care se asigură că umanitatea nu depășește colectiv limitele planetare ce protejează sistemele de suport ale vieții pe pământ.
Între aceste două seturi de limite se află un spațiu în formă de colac, care este în același timp sigur din punct de vedere ecologic, dar și just din punct de vedere social: cu alte cuvinte, un spațiu în care umanitatea poate prospera.
Pentru a satisface nevoile tuturor oamenilor de pe planetă, economia doughnut abordează unele dintre cele mai mari provocări pentru mediul de afaceri.
Mediul de afaceri va trebui să îmbrățișeze soluții îndrăznețe și ambițioase care sunt atât regenerative, cât și distributive – precum economia circulară, comerțul echitabil – fair trade, impozitul echitabil, salariul minim și o serie de schimbări în modelul tradiţional de afaceri.
Pentru a face acest model economic plauzibil în rândul afacerilor, va fi necesară o transformare profundă a acestora încă din momentul în care le proiectăm, începând cu scopul și rețelele sale, modul în care este guvernată și deținută și natura relației sale cu finanțele.
În cadrul acestui webinar, vom explora idei și modele pentru realizarea transformărilor necesare în mediul afaceri pentru a ajuta la satisfacerea nevoilor tuturor oamenilor într-o planetă aşa cum o ştim şi care să prospere.