Discuția despre prețul intern al carbonului devine din ce în ce mai relevantă pe măsură ce apar noi reglementări, precum directiva privind raportarea sustenabilității corporative (CSRD), iar companiile care deja utilizează acest instrument afirmă că acesta le permite să-și evalueze consecințele financiare ale emisiilor lor de carbon și îi încurajează să facă tranziția la alternative cu emisii reduse de carbon.

Totodată, pe piața voluntară a carbonului există presiuni pentru mai multă transparență și orientarea dincolo de reducerea carbonului din lanțul valoric. Aceste presiuni fiind definite de SBTi ca „acțiuni de reducere sau investiții în afara lanțului valoric al unei companii, inclusiv activități ce duc la evitarea sau reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră sau care elimină și captează gazele cu efect de seră din atmosferă.”

Această presiune servește ca întreprinderile să țină cont de efectele pe care investițiile și deciziile lor de afaceri îl au asupra mediului înconjurător și îi motivează să ia decizii mai bune pentru emisiile globale, dar și pentru bugetele lor.

În cadrul acestui webinar avem alături de noi doi experți de la ClimatePartner, Friederike Nolting și Manca Jurca, ce ne vor explica pe larg conceptul de preț intern al carbonului și de ce orice companie ar trebui să implementeze o astfel de strategie.

Urmărind acest webinar, vei afla:

  • Ce înseamă noțiunea de preț intern al carbonului;

  • Dacă și de ce ar trebui să implementezi acest mecanism în compania ta;

  • Rolul unui mecanism de tip preţ intern al carbonului în strategiile de business;

  • Recomandări ce ajută la stabilirea unui preț intern al carbonului aplicabil organizației din care faci parte;

  • Cum poate fi utilizat acest mecanism pentru finanțarea măsurilor de reducere a gazelor cu efect de seră sau proiectelor climatice în organizația ta;

  • Exemple de bune practici ale companiilor care deja implementează această strategie.

Despre vorbitori

Friederike Nolting și-a început cariera în consultanță strategică la Stern Stewart. Apoi a făcut tranziția de la Stern Stewart către Amazon Retail, unde timp de 5 ani a trecut cu brio peste numeroase provocări întâlnite în lanțul de aprovizionare și a dobândit cunoștințe în managementul sustenabilității.

În 2023 s-a alăturat echipei globale de consultanță a ClimatePartner, din rolul de Sustainability Strategist, valorificându-și expertiza pe subiecte precum prețul intern al carbonului și contribuind activ la grupul de lucru dedicat directivei privind raportarea sustenabilității corporative (CSRD).

După 6 ani de lucru în industria ospitalității corporative, Manca a decis să urmeze o carieră în domeniul sustenabilității și și-a început studiile de master în dezvoltare internațională la Universitatea din Viena.

De 2 ani face parte din echipa ClimatePartner în calitate de Commercial Sustainability Manager, unde eforturile sale se concentrează în a ajuta companiile din regiunea Europei Centrale și de Est să înceapă sau să-și continue călătoria spre o economie cu zero emisii nete.

Devino membru

SustainAbility School este un program de educare dedicat exclusiv angajaților din organizațiile membre ale Ambasadei Sustenabilității în România prin programul Coaliția România Sustenabilă.

Dacă ești angajatul unuia dintre membri, creează-ți cont gratuit aici.

Dacă angajatorul tău nu s-a implicat încă, dar vrei să participi la edițiile viitoare și să ai acces la edițiile trecute, cere decidenților din organizația ta să devină membru.