Greenwashingul sau eco-dezinformarea este o practică prin care companiile doresc să pară mai prietenoase cu mediul decât sunt în realitate. Apărut la jumătatea anilor ‘80 și intrat în mod oficial în dicționare la începutul anilor ’90, greenwashing-ul reprezintă practica de a falsifica sau exagera atributele verzi ale unui produs, serviciu sau brand.

Din păcate, greenwashingul este astăzi tot mai larg răspândit și devine din ce în ce mai sofisticat, generând două efecte extrem de periculoase:

1) consumatorii nu mai au încredere în comunicările companiilor și cataloghează toate aceste demersuri ca fiind practici înșelătoare;

2) strategiile de investiții care sprijină cu adevărat tranziția la economia verde sunt întârziate sau chiar împiedicate.

Astfel, aceste declarații înșelătoare creează mediul propice pentru ca fluxurile de capital să fie direcționate către practici de sustenabilitate insuficient de ambițioase, ceea ce face ca adoptarea măsurilor atât de necesare pentru a reduce impactul crizei climatice în special, să fie amânată până în punctul în care devine tardivă și inutilă.

Va deveni oare greenwashingul bazat pe mesaje de vânzare înșelătoare, unul dintre cele mai mari scandaluri ale perioadei moderne? Pentru a preîntâmpina acest lucru, fenomenul începe să fie reglementat în tot mai multe țări la nivel internațional, ceea ce înseamnă riscuri și mai mari pentru companii ce aleg această practică incorectă.

Urmărind acest webinar, vei afla:

  • Ce este greenwashingul și de ce este atât de răspândit;

  • Care sunt principalele tipuri de greenwashing (explicate pe larg în cel mai recent raportul Planet Tracker – The Greenwashing HYDRA);

  • Cum poți recunoaște greenwashingul: exemple concrete;

  • De ce și cum ar trebui oprită practica de greenwashing.

Despre vorbitori

John Willis are o experiență de peste 20 de ani la cele mai înalte niveluri ale serviciilor bancare și financiare, deținând funcții executive și neexecutive la nivel de consiliu și funcții de conducere superioară la Deutsche Bank Securities și Deutsche Asset Management.

În prezent, John este Director de cercetare în cadrul Planet Tracker, unde supraveghează munca echipelor de cercetare implicate în toate programele. Este unul dintre autorii raportului The Greenwashing HYDRA, lansat de Planet Tracker în ianuarie 2023.

Înainte de a se alătura Planet Tracker, John a co-fondat Sustainable Insight Capital Management (SICM), un sistem managerial de active sustenabile cu sediul central în New York, unde a fost manager de portofoliu a patru fonduri de acțiuni sustenabile cu universuri de investiții diferite și constrângeri ale clienților. De asemenea, a produs o gamă de produse de cercetare, cum ar fi tendințele industriei, analiza instrumentelor de management al portofoliului și impactul considerațiilor de sustenabilitate asupra riscurilor și rentabilității.

Devino membru

SustainAbility School este un program de educare dedicat exclusiv angajaților din organizațiile membre ale Ambasadei Sustenabilității în România prin programul Coaliția România Sustenabilă.

Dacă ești angajatul unuia dintre membri, creează-ți cont gratuit aici.

Dacă angajatorul tău nu s-a implicat încă, dar vrei să participi la edițiile viitoare și să ai acces la edițiile trecute, cere decidenților din organizația ta să devină membru.