În timp ce Sustenabilitatea și Scope 3 (emisiile indirecte aferente lanțului valoric al unei organizații) sunt cuvintele pe buzele tuturor în ultima vreme, compania BearingPoint a dorit să afle ce anume motivează organizațiile și cum își evaluează acestea propriul nivel de sustenabilitate.

Astfel, compania a efectuat un studiu global cu peste 640 de respondenți din diferite industrii și diferite niveluri ierarhice, studiu care a demonstrat diferențe semnificative de percepție cu privire la nivelul de sustenabilitate al propriei companii între cei intervievați, respectiv persoane cu funcții de conducere (C-levels) și oamenii din operațiuni.

Acest decalaj de percepție arată, de asemenea, modul în care este percepută în cadrul companiilor, complexitatea calculării și reducerii emisiilor din scope 3. În ciuda faptului că managementul de la cel mai înalt nivel inspiră oamenii atunci când vine vorba de sustenabilitate (aproximativ 43%), mulți dintre manageri încă nu reușesc să o și traducă în practică, la nivel operațional.

O perspectivă importantă este că etica și conștiința nu reprezintă deloc motivația principală pentru a face tranziția la sustenabilitate, motivația provenind în realitate, din rațiuni diferite: 85% dintre organizații fac acest lucru pentru a respecta reglementările, 55% pentru a obține un avantaj competitiv și 40% pentru a ține pasul cu evoluția pieței în această direcție, în special a concurenței.

Urmărind acest webinar, vei afla:

  • Care sunt principalele provocări și bariere ce împiedică implementarea cu succes a practicilor de achiziții sustenabile;

  • Care sunt riscurile de a rămâne la urmă în cursa pentru achiziții (mai) sustenabile;

  • Cum să încorporezi sustenabilitatea în procesele de achiziții, cultură, operațiuni;

  • Cum pot liderii să aloce bugetele necesare și să dezvolte abilitățile potrivite pentru a genera transformarea;

  • Cum să reduci decalajul dintre strategie și execuție, valorificând relațiile cu furnizorii și parteneriatele pentru o călătorie comună de sustenabilitate.

Despre vorbitori

Cristina Rinja are studii în educație și activitatea ei se concentrează pe managementul sustenabilității și al schimbării. Cristina crede cu înverșunare că fiecare pas mic contează și că educarea oamenilor este singurul mod prin care se pot produce mari schimbări.

Laure Hellin și-a transformat anxietatea climatică într-o misiune profesională și a acceptat provocarea de a avea un impact mai mare sprijinind companiile care își îmbunătățesc sustenabilitatea lanțurilor de aprovizionare.

Devino membru

SustainAbility School este un program de educare dedicat exclusiv angajaților din organizațiile membre ale Ambasadei Sustenabilității în România prin programul Coaliția România Sustenabilă.

Dacă ești angajatul unuia dintre membri, creează-ți cont gratuit aici.

Dacă angajatorul tău nu s-a implicat încă, dar vrei să participi la edițiile viitoare și să ai acces la edițiile trecute, cere decidenților din organizația ta să devină membru.