Raportarea transparentă a impactului economic, social și de mediu al companiilor a atras din ce în ce mai multă atenție în contextul ultimilor ani, pentru ca azi să ajungă în prima linie a strategiilor de business. Responsabilitățile legate de sustenabilitate s-au îndepărtat tot mai mult de sfera opțională, devenind treptat obligații.

În România, conform reglementărilor naționale în vigoare (Ordinul Ministerului Finanțelor Publice 3456/2018), obligația de a prezenta informații nefinanciare revine tuturor entităților care au peste 500 de salariați.

Există însă o nouă directivă europeană privind raportarea sustenabilității corporative (eng. Corporate Sustainability Reporting Directive - CSRD), ce urmează să fie adoptată în 2023, care va schimba și mai mult regulile jocului. Se estimează că CSRD va impune unui număr de aproximativ 50.000 de întreprinderi mari și companii listate din Uniunea Europeană (UE) – față de 11.000 în prezent – să publice informații referitoare la lanțul lor de aprovizionare, la impactul lor asupra ecosistemelor, schimbărilor climatice, pădurilor și comunităților locale, cât și la politicile lor de guvernanță.

Totodată, aceste noi prevederi aduc si un cadru comun de raportare a indicatorilor de sustenabilitate: Standardele Europene (European Sustainability Reporting Standards). Raportarea devine astfel un instrument din ce în ce mai important pentru actorii economici, fiind un element cheie pentru dezvoltarea strategiei de sustenabilitate. Înțelegând importanta unui astfel de proces dincolo de obligația legală, din ce în ce mai multe companii aleg să își facă o astfel de analiză, deși nu intră sub incidența reglementărilor.

O astfel de companie este și Secom, organizație antreprenorială românească cu 190 de angajați, trendsetter și lider de autoritate în industria de suplimente alimentare, în care activează de aproape 20 de ani.

Pe 5 octombrie 2022, Secom Healthcare a lansat primul său raport de sustenabilitate. Raportul “Alegem responsabil pentru un viitor mai sănătos” a fost realizat după standardele internaționale Global Reporting Initiative (GRI), împreună cu echipa de consultanți a The CSR Agency și este rezultatul unei analize complexe, care a implicat consultarea a peste 1340 de stakeholderi externi și interni și radiografierea profundă a activității companiei desfășurate în 2020 și 2021.

Urmărind acest webinar, vei afla:

  • Care a fost motivul pentru care Secom a decis să înceapă un astfel de proces?

  • Care sunt beneficiile raportării non-financiare pentru organizație?

  • Cum reușești să construiești o echipă de sustenabilitate și mai ales cum îi determini pe membrii acesteia să se implice constant în procesul de raportare non-financiară?

  • De ce analiza de impact și consultarea stakeholderilor sunt procese extrem de valoroase în contextul dezvoltării strategiei de sustenabilitate?

  • Care sunt principalii pași ai procesului de raportare non-financiară?

  • Cum să îți stabilești ținte clare și un plan de acțiune pentru implementarea strategiei de sustenabilitate?

Despre vorbitori

Alina Tătaru este Corporate Communications Manager la Secom® Healthcare Group. Alina a fost inițiatoarea și coordonatoarea proiectului de sustenabilitate în cadrul organizației, începând din 2020, determinând ownerii și echipa managerială să susțină inițiativa cu resurse umane și financiare, deși compania nu are obligație legală. Alina a creat o mișcare pro-sustenabilitate în Secom, în care a reușit să atragă o echipă de peste 20 de colegi din toate departamentele companiei, iar împreună au pus bazele unui proiect transformațional, cu impact la nivelul întregii organizații pe termen scurt, mediu și lung.
Secom® Healthcare este o organizație antreprenorială românească, trendsetter și lider de autoritate în industria de suplimente alimentare, în care activează de aproape 20 de ani. Produsele Secom® sunt apreciate pentru calitatea superioară, datorată ingredientelor studiate, certificate și brevetate la nivel global. Secom® Healthcare Group are în prezent o cifră de afaceri de 35 de milioane de euro, 3 divizii de business, o echipă de 200 de oameni și un portofoliu propriu și exclusiv de peste 400 de produse: suplimente alimentare, ceaiuri și cosmetice naturale. Acesta include atât produse importate de la producători internaționali de renume, cât și produsele brandului propriu Good Routine® care sunt suplimente alimentare create după rețeta Secom și realizate împreună cu producători europeni certificați. Produsele Secom® și Good Routine® sunt distribuite în rețeaua proprie de 16 magazine, amplasate în cele mai mari orașe din țară, pe secom.ro, dar și în peste 8000 de farmacii și magazine cu profil naturist partenere, de la nivel național. Detalii pe secom-healthcare.com.
Andreea Ghiocel este Reporting Division Manager în cadrul The CSR Agency, fiind responsabilă de planificarea, gestionarea și monitorizarea proiectelor de raportare nefinanciară. A absolvit în 2012 Universitatea Maritimă din Constanța, Facultatea de Electromecanică Navală, specializarea Ingineria și Protecția Mediului în Industrie. Aici a coordonat timp de patru ani Cercul Științific pentru Protecția Mediului. Andreea este certificată ca inspector de mediu, auditor de management energetic și inspector de protecție civilă. Totodată, ea a studiat timp de doi ani managementul ciclului de viață al produselor.
The CSR Agency este prima companie românească de consultanță de management specializată în CSR (Responsabilitate Socială Corporativă) și Sustenabilitate. Echipa are o experiență de peste 10 ani în domeniu și este pregătită să lucreze cu toate organizațiile care sunt dispuse să accepte și să îmbrățișeze sustenabilitatea ca fiind codul lor de conduită în afaceri. Portofoliul de servicii variază de la training la evaluare, raportare (GRI, SASB, TCFD etc.) și până la implicarea stakeholderilor și planificare strategică pentru organizaţii. Astfel, The CSR Agency instruiește și consiliază organizații de toate dimensiunile, în materie de responsabilitate corporativă și sustenabilitate, ajutându-le să înțeleagă și să integreze aceste aspecte în operațiunile lor.

Devino membru

SustainAbility School este un program de educație dedicat exclusiv angajaților din organizațiile membre ale Ambasadei Sustenabilității în România prin programul Coaliția România Sustenabilă.

Dacă ești angajatul unuia dintre membri, creează-ți cont gratuit aici.

Dacă angajatorul tău nu s-a implicat încă, dar vrei să participi la edițiile viitoare și să ai acces la edițiile trecute, cere decidenților din organizația ta să devină membru.