Rolul companiilor în societate devine de la an la an tot mai complex și, dincolo de presiunea profitabilității, apar continuu noi responsabilități față de mediu și oameni, noi cerințe din partea stakeholderilor, în special a finanțatorilor și investitorilor.
Raportarea indicatorilor ESG (de mediu, social, guvernanță) a atras tot mai multă atenție în ultimii ani, iar astăzi reprezintă un element extrem de important, integrat în strategiile de business. Un catalizator important al acestui context îl reprezintă și peisajul legislativ european, aflat în continuă schimbare, ce are rolul de a spori gradul de asumare (accountability) al companiilor, dar și contribuția acestora la rezolvarea problemelor sociale și de mediu ale societății, prin dezvoltarea unor soluții profitabile.
În tot acest proces de transformare, cercetarea și rating-urile ESG aduc un plus de valoare, deoarece ajută la identificarea, înțelegerea și evaluarea impactului financiar al temelor ESG materiale (importante pentru o companie din perspectiva riscurilor) și a modului în care acestea pot avea un impact asupra performanței pe termen lung a organizației.
Astfel, cunoașterea ratingului ESG ajută managerii din companii să orienteze afacerea în direcția corectă, să atragă investițiile și să îmbunătățească transparența în dialogul cu acționarii.