Organizația Națiunilor Unite a definit dezvoltarea durabilă în Raportul Brundtland, ca fiind o dezvoltare care răspunde nevoilor prezentului fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi. Presupune că resursele sunt finite și, prin urmare, trebuie folosite în mod conservator și atent pentru a se asigura că sunt suficiente pentru generațiile viitoare.

Toate activitățile economice care folosesc resurse generează impact. Acesta poate fi impact direct (rezultat din activitatea proprie) și impact indirect (prin relațiile cu furnizorii). Impactul generat poate fi pozitiv sau negativ, manifestat din perspectivă economică, socială sau de mediu.

Pentru majoritatea companiilor, măsurarea impactului pe care îl generează din lanțul de aprovizionare, reprezintă un factor important în procesul de tranziție către sustenabilitate. Conform noilor propuneri ale Comisiei Europene, acestea vor fi obligate să identifice, să prevină, să încheie sau să reducă impactul lor negativ, pe întreg lanțul de valori, atât din perspectiva drepturilor omului, cum ar fi exploatarea angajaților, exploatarea prin muncă a copiilor, cât și din perspectiva mediului natural, implicit prin poluare și pierderea biodiversității.

Așadar, se pune întrebarea cum construiești un lanț valoric sustenabil, astfel încât să răspunzi legislației care va fi în curând în vigoare, și, mai ales, să nu compromiți șansele generațiilor viitoare.

În această ediție SustainAbility School, vom afla răspunsul de la Adina Tudor - Customer Sustainability Partnerships Manager Coca-Cola HBC România și de la Adina Feclist - Continuous Improvement and Sustainability Leader Schneider Electric România. Împreună, vom descoperi exemple de bună practică și modalități prin care companiile pot face profit în timp ce sunt sustenabile.

Ambele companii au plasat sustenabilitatea la baza operațiunilor lor. Coca-Cola HBC România a fost desemnată, pentru al 6-lea an consecutiv, „cea mai sustenabilă companie din România” de către Romania CST Index 2021, studiul care analizează performanța și nivelul de transparență privind sustenabilitatea corporativă în rândul companiilor din România.

Schneider Electric a fost recunoscută drept „cea mai sustenabilă corporație din lume în 2021” de către Corporate Knights, dar și pentru faptul că este „organizația cu cel mai sustenabil lant logistic la nivel global”, în 2021.

Urmărind acest webinar, vei afla:

  • Exemple de modalități durabile aplicate în lanțul de aprovizionare (ambalaj, circularitate);

  • Cum poți avea un business mai sustenabil din perspectiva criteriilor ESG;

  • Ce instrumente de evaluare a performanțelor de sustenabilitate există;

  • Cum colaborezi cu clienții și partenerii pentru un lanț de aprovizionare mai sustenabil;

  • Care este drumul către reducerea emisiilor și atingerea nivelului net zero.

Despre vorbitori

Adina Tudor este Customer Sustainability Partnerships Manager în cadrul companiei Coca-Cola HBC România și se ocupă de dezvoltarea și consolidarea parteneriatelor cu clienții pe teme de sustenabilitate, cu impact în rândul consumatorilor. Are o experiență vastă în domeniul comunicării, fiind de profesie jurnalist, iar în ultimii ani a aprofundat conceptul de sustenabilitate prin prisma raportării non-financiare și a implementării standardelor GRI, dar și a proiectelor comunitare desfășurate împreună cu reprezentanții societății civile.
Adina Feclist este Continuous Improvement and Sustainability Leader în cadrul Schneider Electric România și a ocupat posturi de execuție în alte companii multinaționale. „Am lucrat în mai multe companii multinaționale ocupând diverse poziții de execuție, de 3 ani în Schneider Electric Romania și mereu militând pentru protejarea mediului înconjurător, oriunde m-am aflat. Îmi regăsesc valorile în sustenabilitate și susțin atât în viața profesională cât și în cea personală, perseverența pentru a ajunge la o dezvoltare durabilă”, ne transmite ea. 

Devino membru

SustainAbility School este un program de educație dedicat exclusiv angajaților din organizațiile membre ale Ambasadei Sustenabilității în România prin programul Coaliția România Sustenabilă.

Dacă ești angajatul unuia dintre membri, creează-ți cont gratuit aici.

Dacă angajatorul tău nu s-a implicat încă, dar vrei să participi la edițiile viitoare și să ai acces la edițiile trecute, cere decidenților din organizația ta să devină membru.