Organizația Națiunilor Unite a definit dezvoltarea durabilă în Raportul Brundtland, ca fiind o dezvoltare care răspunde nevoilor prezentului fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi. Presupune că resursele sunt finite și, prin urmare, trebuie folosite în mod conservator și atent pentru a se asigura că sunt suficiente pentru generațiile viitoare.
Toate activitățile economice care folosesc resurse generează impact. Acesta poate fi impact direct (rezultat din activitatea proprie) și impact indirect (prin relațiile cu furnizorii). Impactul generat poate fi pozitiv sau negativ, manifestat din perspectivă economică, socială sau de mediu.
Pentru majoritatea companiilor, măsurarea impactului pe care îl generează din lanțul de aprovizionare, reprezintă un factor important în procesul de tranziție către sustenabilitate. Conform noilor
propuneri ale Comisiei Europene, acestea vor fi obligate să identifice, să prevină, să încheie sau să reducă impactul lor negativ, pe întreg lanțul de valori, atât din perspectiva drepturilor omului, cum ar fi exploatarea angajaților, exploatarea prin muncă a copiilor, cât și din perspectiva mediului natural, implicit prin poluare și pierderea biodiversității.
Așadar, se pune întrebarea cum construiești un lanț valoric sustenabil, astfel încât să răspunzi legislației care va fi în curând în vigoare, și, mai ales, să nu compromiți șansele generațiilor viitoare.
În această ediție SustainAbility School, vom afla răspunsul de la Adina Tudor - Customer Sustainability Partnerships Manager Coca-Cola HBC România și de la Adina Feclist - Continuous Improvement and Sustainability Leader Schneider Electric România. Împreună, vom descoperi exemple de bună practică și modalități prin care companiile pot face profit în timp ce sunt sustenabile.
Ambele companii au plasat sustenabilitatea la baza operațiunilor lor. Coca-Cola HBC România a fost desemnată, pentru al 6-lea an consecutiv, „cea mai sustenabilă companie din România” de către Romania CST Index 2021, studiul care analizează performanța și nivelul de transparență privind sustenabilitatea corporativă în rândul companiilor din România.
Schneider Electric a fost recunoscută drept „cea mai sustenabilă corporație din lume în 2021” de către Corporate Knights, dar și pentru faptul că este „organizația cu cel mai sustenabil lant logistic la nivel global”, în 2021.