Nevoia de a inova este astăzi tot mai prezentă în companii, devenind un ingredient critic al succesului. Este departe de a mai fi un trend sau o modă, un “good to have”, ci a devenit un diferențiator esențial între companiile care supraviețuiesc și cele care eșuează. Însă, de cele mai multe ori procesele de inovație din companii sunt intuitive, nestructurate, sau doar copiază tendințe din piață.

Mai mult, există un fals mit conform căruia creativitatea și inovația nu sunt doar apanajul celor creativi. În realitate nu este deloc așa, iar ele pot fi îmbrățișate și însușite cu succes de orice individ, de orice organizație, indiferent că este publică sau privată. Mai mult, inovația nu trebuie să fie o lovitură de moment, o descoperire accidentală care generează rezultate pe termen scurt, ci trebuie să fie rezultatul unui proces închegat, validat și totodată sustenabil pe termen lung.

În același timp, asistăm la schimbări majore în modelul economic, la nivel global. Europa accelerează cel mai puternic în această tranziție economică de la ,,business as usual” la ,,business sustenabil”. La fel ca și inovația, sustenabilitatea în business nu mai este opțională, iar viitorul afacerilor se rescrie astăzi prin sustenabilitate. Un instrument util pentru facilitarea acestei transformări poate fi Design Thinking, una din cele mai folosite metodologii la nivel global în domeniul inovației. Prin intermediul ei, orice companie își poate însuși un set de metode și bune practici care să stea la baza inovației sustenabile pentru viitor mai bun atât pentru oameni, cât și pentru planetă.

Urmărind acest webinar, vei afla:

  • Ce este Design Thinking și cum poate fi folosit în cadrul companiilor și al instituțiilor publice pentru a facilita integrarea obiectivelor de dezvoltare sustenabilă în strategie;

  • Care sunt principalele etape ale unui proces de Design Thinking; Discover, Define, Develop și Deliver;

  • Care sunt principalele diferențe între Design Thinking și market research-ul clasic, în ceea ce privește modul de explorare al nevoilor consumatorilor;

  • Care sunt principalele instrumente folosite într-un proces de Design Thinking (Personas, Customer Journey Mapping, Ideation, Service Scenarios, Prototyping);

  • Studii de caz și exemple de bune practici din companii în care au fost implementate procese de Design Thinking pentru a deveni afaceri mai sustenabile.

Despre vorbitor

Adela Cristea este co-fondator și managing partner al Design Thinkers Academy Eastern Europe și al Ascent Group. Experiența sa este una complexă și pluridisciplinară, provenind atât din domeniul resurselor umane, cât și a consultanței pentru afaceri și inovație, îmbinate cu cei 15 ani activați în mediul universitar. Este un experimentat consultant de business și formator, de-a lungul celor peste 20 de ani de activitate contribuind la succesul a numeroase start-up-uri și proiecte de dezvoltare de business în multe țări din regiune.

În ultimii ani, activitatea ei s-a axat în principal pe ghidarea companiilor spre a îmbrățișa mai rapid inovația, prin introducerea diferitelor instrumente și metode care ajută companiile să dezvolte produse și servicii noi, printr-o mai bună înțelegere a nevoilor clienților și prin dezvoltarea de soluții sustenabile care să răspundă acestor nevoi. Formarea sa universitară are la bază domeniile: economie și drept, completate de-a lungul anilor prin mai multe burse de studii în diverse instituții din Europa și Statele Unite.

Devino membru

SustainAbility School este un program de educație dedicat exclusiv angajaților din organizațiile membre ale Ambasadei Sustenabilității în România prin programul Coaliția România Sustenabilă.

Dacă ești angajatul unuia dintre membri, creează-ți cont gratuit aici.

Dacă angajatorul tău nu s-a implicat încă, dar vrei să participi la edițiile viitoare și să ai acces la edițiile trecute, cere decidenților din organizația ta să devină membru.